صفحه اصلی 02144846844 09195020448

حسابدار پاره وقت

حسابداری یکی از شغل های پردرآمد در دنیا محسوب می شود و سالانه بسیاری از دانشجویان در رشته حسابداری بعه عنوان حسابدار فارغ التحصیل می شوند. از طرفی به دلیل بازار کار خوب حوزه حسابداری در تمام دنیا حسابداران بعد از اتمام تحصیلات با کسب مهارت های اولیه و مقدماتی می توانند در مجموعه های مختلفی مشغول به کار شوند. حسابدارها به دو صورت تمام وقت و پاره وقت می توانند فعالیت داشته باشند. از نظر درآمدی معمولا حسابدار پاره وقت درآمد بیشتری نسبت حسابدار دائم دارد اما این موضوع را در نظر بگیرید که حسابدار پاره وقت در ابعاد مختلفی هزینه و سختی های بیشتری را نیز متحمل می شود.

برای مثال حسابدار پاره وقت در رفت و آمد با چندین شرکت است و هزینه ایاب و ذهاب بیشتری دارد و به جای یک مجموعه بر روی چندین مجموعه متمرکز است و نیاز به یک برنامه ریزی رقیق و منظم دارد که بتواند به تمام امور حسابداری در مجموعه ها رسیدگی کند. یک حسابدار پاره وقت می تواند از ظرفیت فرصت های شغلی بازار استفاده کند و با توجه به مهارت های فنی و فردی اش درآمد خوبی کسب نماید.

معمولا حسابدار پاره وقت زمانی موفق تر خواهد بود که سطح مهارت و توانایی بالایی داشته باشد زیرا مشتریان حسابدار پاره وقت ممکن است در جندین حوزه متفاوت فعالیت داشته باشند مثلا در حوزه بازرگانی، تولید، خدمات، پیمانکاری وسایر موارد. به همین خاطر حسابدار پاره وقت بهتر است توانایی انجام امور حسابداری در تمام موارد بالا را داشته باشد تا حد اکثر استفاده را با جذب کارهای حسابداری پاره وقت داشته باشد. یک حسابدار پاره وقت طی مرور زمان به دلیل برخورد با کسب و کارهای گوناگون و چالش های مختلف حسابداری معمولا تجارب بیشتری را نسبت به سایر حسابداران کسب می کنند.

استخدام حسابدار پاره وقت

استخدام حسابدار پاره وقت شرایطی دارد که آن را مرور می کنیم. کارفرما می بایست در ابتدا از این آگاه باشد که به یک حسابدار پاره وقت نیاز دارد یا حسابدار تمام وقت! صاحبان کسب و کار باید تمام موارد را هنگام استخدام حسابدار پاره وقت مورد بررسی قرار دهد مانند توانایی در پرداخت حقوق و دستمزد حسابدار پاره وقت یا مشخص کردن مقدار حقوق مد نظرشان، بررسی ملزومات مورد نیاز و محیط کار، بررسی مقدار زمان مورد نیاز برای حضور حسابدار پاره وقت به توجه به حجم کار و نوع فعالیت، در نظر گرفتن موقعیت محل جغرافیای شرکت و بسیاری موارد دیگر.

این مباحث مطرح شده عواملی هستند که هنگام استخدام حسابدار پاره وقت باید به آن پرداخته شود و در مورد آن با حسابدار پاره وقت گفت و گو کرد. البته حسابدار نیز عوامل مذکور را مورد بررسی قرار می دهد و با توجه به آن حقوق درخواستی اش را مطرح می کند و یا در مواردی حتی پیشنهاد کاری را قبول نمی کند. امروزه استخدام حسابدار پاره وقت به دلیل وضعیت نا مطلبوب مالی و اقتصادی مجموعه ها بسیار مورد توجه کسب و کارها قرار گرفته است.

اما کسب و کارها باید سعی کنند که بر اساس نیاز و منطقی یک حسابدار پاره وقت استخدام کنند و صرفا به خاطر کاهش هزینه حقوق حسابداری این کار را نکنند. مشاهده شده است که بسیاری اشخاص شرایط شرکت را نسنجیده اند و آگاهی ندارند که استخدام حسابدار پاره وقت در آن مقطع زمانی صحیح نیست و بجای استخدام حسابدار به طور دائم حسابدار پاره وقت استخدام کرده اند که باعث آشفتگی امور حسابداری و حتی زیان قابل ملاحضه ای شده است.
پیشنهاد می شود که هم حسابداران پاره وقت و هم کارفرمایان موارد مهم را از نظر کاری با یکدیگر مطرح نمایند تا بعدا دچار سو تفاهم نشوند.

حسابداری پاره وقت

از دلایل خوبی بازار کار حسابداران این است که اکثر کسب و کارها در سراسر دنیا برای امور حسابداری خود نیاز به حسابدار دارند. حالا با توجه به اینکه وضعیت و شرایط شرکت چگونه است و اینکه شرکت چه نیازهای مالی و مالیاتی دارد می تواند حسابدار پاره وقت یا تمام وقت استخدام کند.

امروزه بسیاری از شرکت ها حسابداری پاره وقت دارند. اشخاصی که حسابداری پاره وقت دارند معمولا شرکت های نو پا یا کوچکی هستند یا حجم فعالیت آنها در سطحی است که با کار حسابداری پاره وقت یک یا دو روز در هفته نیز امورات مالی آنها حل و رفع می شود. در مواردی هم کارفرما به دلیل عدم توانایی در پرداخت حقوق و دستمزد یک حسابدار تمام وقت به حسابداری پاره وقت روی می آورد و به فکر استخدام حسابدار پاره وقت می افتد.

در مواردی که یک شرکت یا کسب و کاری صرفا به دلیل بالا بودن هزینه حقوق و دستمزد به حسابداری پاره وقت تمایل پیدا می کند ، در حالی که امور مالی شرکت با حسابداری پاره وقت نتیجه مطلوبی نخواهد گرفت. در این موارد وضیعت حسابداری شرکت دچار آشفتگی می شود و به کسب و کار از نظر وضعیت مالی لطمه می زند. در کل به این معنی است که نیازها و الزامات حسابداری را فدای کاهش هزینه حقوق حسابداری نباید کرد. زیرا د صورت بروز مشکلات حسابداری مانند عدم همخوانی حساب ها در طی دوره و آخره دوره در مواردی باعث می شود مجموعه هزینه و ضررهای خیلی بیشتری نسبت به هزینه حقوق متحمل شود.

مجموعه ها با فرض اینکه با امور مالیاتی هم سر و کار دارند برای حسابداری پاره وقت خود به دنبال حسابدار مالیاتی پاره وقت هستند. آنها ترجیح می دهند یک حسابدار پاره وقت آشنا به قوانین مالیاتی را استخدام کنند که علاوه بر حسابداری امور مالیاتی کسب و کارشان را هم پیش ببرد. به این ترتیب مجموعه برای حسابداری هزینه حقوق کمتری پرداخت می کند و همچنین مباحث مالیاتی کسب و کارش هم انجام می شود.

حسابدار مالیاتی پاره وقت

حسابدارها در شاخه های مختلفی از حسابداری فعالیت می کنند که یکی از آنها حسابدار مالیاتی است. حسابداری مالی هم شاخه دیگری از حسابداری است . حسابداری مالی صورتی عمومی در حسابداری دارد و به تراکنش ها و رویدادهای عمومی می پردازد و حسابداران معمولا با این شاخه آشنا هستند حتی اگر در شاخه دیگری فعالیت داشته باشند. حسابدار مالیاتی کسانی هستند که به حسابداری توام با امور مالیاتی می پردازند. آنها با تکالیف مالیاتی در ارتباط هستند، قوانین مالیاتی و مواد مهم مربوط به کسب و کارشان را می شناسند و امور حسابداری را با توجه به موضوعات اتفاق افتاده پیش می برند.

حسابدار مالیاتی پاره وقت یکی از شغل های پر طرفدار در حوزه حسابداری و مالیاتی است . کسبو کارهایی که به دنبال حسابدار هستند و حسابداری پاره وقت دارند ترجیح می دهند یک حسابدار مالیاتی پاره وقت استخدام کنند تا بتواند همن امور حسابداری را پوشش دهد و هم امور مالیاتی مجموعه که هزینه حقوق و دستمزد کمتری برای واحد حسابداری مجموعه به همراه دارد. یک حسابدار مالیاتی در مجموعه ها سعی می کند که قوانین مالیاتی را در مجموعه رعایت کند و به سایرین هم انتقال دهد.

حسابدار پاره وقت در تهران

همه کسب و کارها کم یا بیش به حسابداری نیاز دارند. مگر می شود شرکتی به حسابدار نیاز نداشته باشد؟ مغازه ها و اشخاص حقیقی هم به مرور متوجه نیازشان به حسابداری شده اند. این روزها کمتر کسب و کاری را پیدا می کنیم که به حسابدار نیاز نداشته باشند و به حسابداری اهمیت ندهند.

تهران و سایر شهرهای بزرگ دارای کسب و کارهای بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور هستند و نیازشان به حسابدار بیش از سایر شهرها می باشد. شرکت حسابداری سیستم حساب در نظر دارد برای تامین نیروی کار حسابدار، خدمات حسابدار پاره وقت در تهران را ارائه دهد. اگر کمی باهوش باشیم و وضعیت اقتصادی کشور را بررسی نماییم متوجه می شویم که هزینه حقوق و دستمزد حسابداران کم نیست و با مرور زمان و آمدن سال جدید حقوق ها به نسبت بیشتر هم می شود.

بهترین تصمیم برای مقابله با افزایش حقوق و دستمزد پرسنل همکاری با حسابدار پاره وقت یا نیمه وقت است. به این نکته هم توجه داشته باشید بسیاری از کسب و کارها نیازی به حسابدار تمام وقت ندارند و کارشان در حد و حجمی نیست که یک حسابدار دائم داشته باشند. مدیریت نکردن این موضوع یعنی افزایش بیهوده هزینه ها و بدون ثمر است.

دستمزد حسابدار پاره وقت

حقوق و دستمزد حسابداران یک معیار مشخص و رقم دقیق ندارد و نمیتوان دستمزد یک حسابدار را مشخص کرد. دستمزد حسابدار با توجه به توانایی های فردی و فنی اش مشخص می شود ولی هنگام حقوق گرفتن از طرف کارفرما باید شرایط طرف مقابل هم بررسی شود ، که حجم کار چقدر است؟ نوع فعالیت چیست و چه چالش های مالی و مالیاتی دارد! و یا حتی موقعیت جغرافیایی استقرار محل کار کجاست؟  همه این موارد بر حقوق و دستمزد هر حسابدار یا پرسنل مشابه تاثیر دارد.

دستمزد حسابدار پاره وقت هم علاوه بر به موارد مذکور به تعداد روزهای حضورش در محل کار یا مقدار انرژی که صرف مجموعه می کند ، بستگی دارد. دستمزد حسابدار پاره وقت یک روز در هفته با دو روز در هفته می تواند فرق داشته باشد البته با در نظر گرفتن شرایط یکسان وگرنه امکان دارد دستمزد یک حسابدار پاره وقت یک روز در هفته به دلیل سختی کار و سطح بالای فنی حسابداری مورد نظر بیشتر از دستمزد حسابدار پاره وقت با دو روز در هفته باشد. پس همانطور که شرح داده شد موارد زیادی بر روی مشخص شدن دستمزد حسابدار پاره وقت تاثیر دارد.

کلیه حقوق برای شرکت حسابداری سیستم حساب محفوظ است.