صفحه اصلی 02144846844 09195020448

مدیریت امور مالی کسب و کار های کوچک

چگونگی مدیریت امور مالی کسب و کار های کوچک

آموزش و سازماندهی دو کلید اساسی برای اطمینان از سلامت مالی کسب و کار شما هستند.

مدیریت صحیح امور مالی شرکت شما را تثبیت می کند و احتمال شکست کسب و کار شما را کاهش می دهد و همواره می توانید با مشورت با یک شرکت حسابداری گام های مفید و موثری در راستای رشد و توسعه کسب و کار خود بردارید.

برای مدیریت امور مالی شرکت، باید ماهانه مبالغی را رای خود برداشت نمایید، اعتبار خوبی داشته باشید، بر دفاتر خود نظارت داشته باشید و از قبل برنامه ریزی کنید.

تأمین مالی بدهی برای مشاغل کوچک به معنای بهره در کنار بازپرداخت است، در حالی که تأمین مالی سهام از بهره خارج می شود اما ممکن است با کنترل کمتری بر امور شرکت شما همراه باشد.

نکاتی برای مدیریت بهتر امور مالی کسب و کار های کوچک

در بیشتر موارد کسب و کار کوچک شما به دلیل تخصص شما در ساخت محصول یا ارائه خدمات شما شکل گرفته است و موفق است. اما متأسفانه، ممکن است در سایر بخش های مهم مدیریت یک کسب و کار، مانند مدیریت امور مالی، متخصص نباشید. اگر تجربه زیادی در مدیریت امور مالی کسب و کار ندارید، مدیریت امور مالی و امور حسابداری می تواند برای شما تبدیل به یک چالش شود و این موارد برای بقای کسب و کار شما نیز بسیار مهم است. نحوه ایجاد عادت های مالی اصولی است که کسب و کار شما را در مسیر موفقیت قرار می دهد.

ما در این مقاله به بررسی چند روش میپردازیم که به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک انجام دهید تا بتوانید امور مالی خود را به درستی مدیریت نمایید.

برداشت از درامد شرکت برای خودتان

اگر یک کسب و کار کوچک یا متوسط را مدیریت می کنید، این می تواند برای شما وسوسه انگیز باشد که تمام درامد را صرف رشد و توسعه کسب و کار خود نمایید. اما به این نکته باید توجه داشته باشید که به عنوان صاحب یک کسب و کار نباید نقش خود را در شرکت نادیده بگیرند و باید بر اساس آن به خود پرداخت هایی را داشته باشید. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که تجارت و امور مالی شخصی شما در وضعیت خوبی قرار دارند.

بسیاری از صاحبان کسب و کار، به ویژه در ابتدا، از پرداخت هزینه به خود غفلت می کنند. آنها بر این باورند که مهم‌تر است که کسب ‌و کار خود را توسعه بدهیم و ابتدا تمام هزینه را برای رشد و توسعه صرف نماییم. اما، اگر کسب و کار به نتیجه نرسد، هرگز به خودتان پول نخواهید داد. به یاد داشته باشید، شما بخشی از کسب و کار هستید و باید به همان اندازه که به دیگران می پردازید، به خودتان نیز پرداخت کنید.

سرمایه گذاری بر روی رشد کسب و کار در جهت مدیریت بهتر امور مالی

این امر بسیار مهم هست که مبلغی را برای رشد و توسعه کسب و کار خود کنار بگذارید. که می تواند به کسب و کار شما اجازه دهد تا رونق بگیرد و در جهت مالی سالم حرکت کند. صاحبان مشاغل باید همیشه چشم‌ انداز آینده را داشته باشند.

یک کسب و کار کوچک که می خواهد به رشد، نوآوری و جذب بهترین کارمندان ادامه دهد، باید نشان دهد که مایل به سرمایه گذاری برای آینده خود می باشد. مشتریان از افزایش سطح خدمات قدردانی خواهند کرد. کارمندان از اینکه شما در شرکت و در حرفه آنها سرمایه گذاری می کنید قدردانی می کنند و در نهایت، ارزش بیشتری برای کسب و کار خود نسبت به زمانی که تمام سود خود را صرف مسائل شخصی کنید ایجاد خواهید کرد.

استفاده از وام

وام ها می توانند صاحبان مشاغل را در مورد پیامد های مالی شکست نگران کنند. با این حال، بدون ورود سرمایه های بزرگی که از وام به دست می آورید، ممکن است هنگام خرید تجهیزات یا رشد تیم خود با چالش های اساسی روبرو شوید. همچنین می توانید از درآمدهای وام برای افزایش جریان نقدی خود استفاده کنید و در نتیجه با مشکلات کمتری در پرداخت به موقع حق و حقوق کارمندان و تامین کنندگان مواجه شوید. به علاوه، بهترین وام‌های تجاری با شرایط و نرخ‌هایی ارائه می‌شوند که بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک به راحتی می‌توانند آن‌ها را در نظر بگیرند.

ایجاد اعتبار تجاری خوب

همانطور که شرکت شما رشد می کند، ممکن است بخواهید املاک تجاری بیشتری بخرید، بیمه نامه های اضافی دریافت کنید و وام های بیشتری برای تسهیل این پیگیری ها بگیرید. با اعتبار ضعیف تجاری، گرفتن تأییدیه برای این معاملات و خریدها برای شما دشوار می شود.

برای حفظ اعتبار تجاری خوب، تمام بدهی های خود را در اسرع وقت پرداخت کنید. به عنوان مثال وام هایی با نرخ بهره که توانایی پرداخت آن را ندارید، نگیرید. فقط به دنبال بودجه ای باشید که بتوانید به سرعت و به راحتی بازپرداخت کنید.

داشتن استراتژی برای وصول مطالبات از مشتری

هر صاحب کسب و کاری مشتری هایی دارد که دائماً در پرداخت‌های خود تأخیر می‌کند. مدیریت امور مالی کسب و کارهای کوچک همچنین به معنای مدیریت جریان نقدینگی برای اطمینان از عملکرد روزانه کسب و کار شما در سطح خوب می باشد. اگر در تلاش هستید که از مشتریان خاصی پول خود را وصول کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که در نحوه صدور صورتحساب برای آنها تغییراتی را اعمال کنید.

پول نقد زیاد در صورت‌حساب‌های پرداخت نشده می‌تواند منجر به بروز مشکل در جریان نقدی شما بشود، که یکی از دلایل اصلی شکست کسب‌وکار است.

تقسیم هزینه های مالیاتی به بخش های کوچک

اگر در پس انداز برای پرداخت های مالیاتی تخمینی سه ماهه خود مشکل دارید، در عوض آن را به صورت ماهانه پرداخت کنید. به این ترتیب، می توانید با پرداخت های مالیاتی مانند سایر هزینه های عملیاتی ماهانه رفتار کنید. همچنین می توانید از بهترین پلتفرم های نرم افزار مالیاتی آنلاین برای ساده سازی پرداخت های مالیاتی خود استفاده کنید.

بررسی دفاتر

این یک کار ساده اما بسیار مهم است. تمام تلاش خود را بکنید که هر روز یا هر ماه زمانی را برای بررسی و نظارت بر دفاتر خود اختصاص دهید، حتی اگر یک حسابدار را برای کسب و کارتان استخدام کرده اید. به شما این امکان را می دهد که با امور مالی کسب و کار خود بیشتر آشنا شوید و دریچه ای برای ورود به جرایم مالی احتمالی در اختیار شما قرار دهد.

تمرکز بر روی هزینه و بازدهی سرمایه

اندازه‌گیری هزینه‌ها و بازده سرمایه‌ گذاری می‌تواند تصویر روشنی از اینکه کدام سرمایه‌گذاری منطقی است و کدام ممکن است ارزش ادامه دادن را نداشته باشد به شما بدهد. صاحبان مشاغل کوچک باید مراقب باشند که پول خود را کجا خرج می کنند.

روی آن بخشی که بازدهی بیشتری دارد تمرکز کنید تا بتوانید مخارج خود را به راحتی تامین نمایید. انجام ندادن این کار می تواند درامد های شما را کاهش دهد و به شما آسیب های مالی سنگینی را وارد نمایید.

مدیریت صحیح سرمایه در گردش یکی از وظایف اصلی مدیران مالی واحدهای اقتصادی می‌باشد و اتخاذ یک راهبرد مناسب می‌تواند موجب افزایش بازده دارایی‌های واحدهای اقتصادی گردد. مدیریت سرمایه در گردش یکی از مفاهیم مطرح در پارادایم مالی شرکتی است که کاربردهای متعددی در مالی شرکتی دارد، یکی از این کاربردها نقش مدیریت سرمایه در گردش در سودآوری شرکت ها است.

مدیریت سرمایه در گردش یکی از راه های افزایش درامد می باشد و برای کسب و کار شما دارای مزایای فراوانی می باشد که می توانید منابع مالی خود را به بهترین نحو ممکن مدیریت نمایید.

به همین دلیل نحوه مدیریت سرمایه در گردش تاثیر زیادی بر آینده کسب و کار شما خواهد گذاشت. بنگاه‌های اقتصادی حضور اثربخشی در عرصه اقتصادی دارند. این اثربخشی به لحاظ مالی با دو شاخص قدرت نقدینگی و سودآوری تعیین می‌شود.

سودآوری نشانه سلامت بنگاه و قدرت نقدینگی علامت ادامه حیات بنگاه اقتصادی است. اگر شرکتی سودآور نباشد، بیمار است، ولی اگر نقدینگی نداشته باشد، بقای آن در خطر است. گرچه هر دو این عوامل بااهمیت هستند، ولی نقدینگی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

ایجاد رویه های مالی صحیح

ایجاد پروتکل‌های مالی داخلی، حتی اگر به سادگی اختصاص زمان مشخص به بررسی و به‌روزرسانی اطلاعات مالی باشد، می‌تواند کمک زیادی به حفظ سلامت مالی کسب ‌و کار شما کند. پیگیری امور مالی می تواند به شما در کاهش تقلب یا ریسک کمک کند.
ضعف کنترل های داخلی می تواند منجر به کلاهبرداری یا به سرقت رفتن پول شما شود و اگر شما یا یکی از کارمندان قوانین خاصی را رعایت نکنید، به طور بالقوه می تواند شما را با مشکلات قانونی مواجه کند.

برنامه ریزی برای آینده

همیشه مسائل تجاری وجود خواهد داشت که باید امروز به آنها رسیدگی شود، اما وقتی نوبت به امور مالی شما می رسد، باید برای آینده برنامه ریزی کنید. اگر چشم انداز پنج یا ده ساله ندارید ممکن است که از سایر رقبا عقب بیفتید.

انواع تامین مالی کسب و کار

مهم است که به یاد داشته باشید که امور مالی کسب و کار فقط به درآمد شما مربوط نمی شود.بلکه در مورد نحوه هزینه کردن و چگونگی به دست آوردن پول نیز می باشد.

تامین مالی بدهی

تامین مالی بدهی وامی است که شرکت شما با بهره آن را بازپرداخت می کند. از طریق تأمین مالی بدهی، می توانید به سرعت به سرمایه ای دسترسی پیدا کنید که در غیر این صورت ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها نتوانید به دست آورید.
وام های بانکی، وام های دولتی، پیش پرداخت های نقدی بازرگانان، خطوط اعتباری تجاری و کارت های اعتباری تجاری، همه اشکال تامین مالی بدهی هستند که حتی در صورت شکست شرکت شما باید آنها را بازپرداخت کنید.

اهمیت مدیریت امور مالی کسب و کار شما

مهمترین گام برای هر صاحب کسب و کاری آموزش خود است. با درک مهارت های اساسی مورد نیاز برای اداره یک کسب و کار کوچک، مانند انجام کارهای ساده حسابداری، درخواست وام یا تهیه صورت های مالی صاحبان مشاغل می توانند آینده مالی با ثباتی ایجاد کنند و از ورشکستگی خود جلوگیری کنند. علاوه بر این، سازمان جزء اصلی مدیریت صحیح پول است. از مشورت با یک متخصص غافل نشوید، همیشه مطمئن شوید که مدیریت روزانه امور مالی کسب و کار خود و همچنین برنامه ای برای آینده دارید.

کلیه حقوق برای شرکت حسابداری سیستم حساب محفوظ است.