صفحه اصلی 02144846844 09195020448

نحوه مدیریت سرمایه در گردش

چگونگی مدیریت سرمایه در گردش

مدیریت سرمایه در گردش برای سودآوری و حفظ جریان نقدی مثبت برای هر کسب و کاری که به دنبال پایداری، رشد و توسعه است، حیاتی است. از نظر فنی، سرمایه در گردش زمانی مثبت است که دارایی های متعلق به یک کسب و کار بیشتر از بدهی ها باشد. یکی از وظایف شرکت های حسابداری مدیریت سرمایه در گردش شما می باشد.

سرمایه در گردش منفی ممکن است ناشی از داشتن بدهی های بالاتر از دارایی ها باشد. فعالیت هایی مانند خریدهای با ارزش بالا یا سرمایه گذاری توسط یک کسب و کار می تواند به طور موقت بر سرمایه در گردش تأثیر بگذارد و باعث شود که برای مدت کوتاهی منفی شود تا تعادل برقرار شود.
مدیریت سرمایه در گردش برای کسب ‌و کارها، به ‌ویژه استارت‌ آپ‌ها و شرکت‌های کوچک تا متوسط ضروری است. این تضمین می‌کند که کسب ‌و کارها از پول و دارایی‌های مورد نیاز برای راه‌ اندازی کسب ‌و کار خارج نمی‌شوند.

تعداد بسیار بالای دارایی ها ممکن است به معنای سرمایه در گردش مثبت باشد، اما می تواند به عنوان یک کسب و کار تعبیر شود که دارایی های خود را به اندازه کافی مدیریت نمی کند تا به سود مالی تبدیل شود.
از سوی دیگر، سرمایه در گردش منفی برای مدت طولانی ممکن است نشان دهنده این باشد که کسب و کار ممکن است پایدار نباشد.
مدیریت سرمایه در گردش برای کسب و کارها مهم است که به طور منظم ردیابی و نظارت کنند تا اطمینان حاصل شود که پول نقد کافی همیشه در دسترس است.

ارتباط سرمایه در گردش با جریان نقدی

جریان نقدی معیار وجه نقد واقعی موجود در شرکت است. هر گونه تغییر در جریان نقدی می تواند بر سرمایه در گردشی که یک کسب و کار در اختیار دارد تأثیر بگذارد.
حفظ جریان نقدی مثبت برای تضمین سرمایه در گردش کافی حیاتی است. یک جریان نقدی منفی نشان می دهد که پول بیشتری در مطالبات یا بدهی ها قفل شده است. جریان نقدی منفی همچنین به این معنی است که نقدینگی کافی برای عملیات وجود ندارد. جریان نقدی مثبت به افزایش سرمایه در گردش تبدیل می شود.
در اصطلاح تجاری، جریان نقدی نشان دهنده وجود و در دسترس بودن وجه نقد است، در حالی که سرمایه در گردش مربوط به دارایی های متعلق به کسب و کار یا بدهی هایی است که دارد.

هرگونه تغییر در سرمایه در گردش در صورت جریان نقدی کسب و کار منعکس می شود. خرید دارایی مانند ملک یا محل می تواند به عنوان کاهش در صورت جریان نقدی ثبت شود. سرمایه در گردش نیز کاهش می یابد زیرا جزء نقدی دارایی های جاری متعلق به شرکت کاهش می یابد.

مدیریت مداوم سرمایه در گردش به ردیابی دارایی های تجاری در هر زمان معین کمک می کند، اما هنگام تعیین سلامت مالی در بلندمدت یا کوتاه مدت، جریان نقدی نیز باید تحلیل شود. به عنوان مثال، اگر بدهی بلندمدت منجر به ایجاد درآمد و جریان نقدی قابل توجهی از کسب و کار نشود، ممکن است تأثیر منفی داشته باشد.

از سوی دیگر، خرید یا سرمایه گذاری بزرگ که منجر به کاهش جریان نقدی می شود، ممکن است تصمیم خوبی باشد زیرا پتانسیل ایجاد درآمد بالاتر برای کسب و کار را دارد.

ساده کردن حسابداری برای مدیریت بهتر سرمایه در گردش

مدیریت سرمایه در گردش یک عملکرد حسابداری واست که به گزارش های سلامت مالی یک کسب و کار کمک می کند.

کارکردهای حسابداری ساده می تواند به اطمینان از گزارش قابل اعتماد در مورد سرمایه در گردش کسب و کار کمک کند. این موارد می تواند شامل عوامل متعددی باشد:

- ثبت به موقع و دقیق خریدهای انجام شده توسط کسب و کار.

- بدهی های بلند مدت و کوتاه مدت که بر سرمایه در گردش و جریان نقدی متفاوت تأثیر می گذارد. به نوبه خود، این عوامل بر سلامت مالی شرکت منعکس می شود.

اگر بدهی بلند مدت درآمد ایجاد کند، ممکن است منجر به جریان نقدی منفی نشود. به طور مشابه، یک بدهی کوتاه مدت ممکن است در غیاب هر گونه درآمد ایجاد شده، در واقع منجر به جریان نقدی منفی شود.

- سوابق ضعیف می تواند منجر به برداشت نادرست در مورد سرمایه گذاری های واقعی، نقدینگی و ثبات عملیاتی یک کسب و کار شود.

اصول اولیه سرمایه در گردش

سلامت مالی یک کسب و کار، از جمله عواملی مانند جریان نقدی و مدیریت سرمایه در گردش، به حسابداری دقیق بستگی دارد. در اینجا برخی از ملاحظات هنگام کار برای حفظ سرمایه در گردش مثبت در همه زمان ها وجود دارد.

- حسابداری برای پیگیری مجموعه ها، نگهداری حساب های دریافتنی و پرداختنی و اطمینان از انجام به موقع تعهدات پرداخت.

- بهینه سازی تعهداتی مانند پرداخت مالیات و اعتبارات قابل اجرا، به خصوص اگر ساختار کسب و کار شما به شما اجازه می دهد از مشوق هایی که امکان استفاده از آن را دارید استفاده کنید.

- سرمایه در گردش کافی برای اطمینان از کارایی عملیاتی و همچنین نقدینگی موجود برای هرگونه خرید تجاری فوری.

- ردیابی نکردن سرمایه در گردش یا جریان نقدی می تواند در صورت نیاز به در دسترس نبودن وجوه منجر شود.

استفاده از کمک های حرفه ای برای خدمات حسابداری می تواند از جریان کاری و همچنین مدیریت جریان نقدی مراقبت کند. این امر به ویژه برای کسب و کارهای رو به رشدی که باید فرصت های تجاری جدید و خطوط جدیدتری از درآمدزایی را بدون تأثیرگذاری بر تعهدات مالی موجود دنبال کنند، مفید است.

کلیه حقوق برای شرکت حسابداری سیستم حساب محفوظ است.